My die cutting storage

Salam & Hello Bleeps,

Hari ni saya just nak share mcmana saya simpan die saya (sambungan dari tutorial dulu).
Selalunya kalau kita beli die, die tersebut akan berada di dalam plastic kalau kita ada 1 ke 5 dies xpelah boleh je nak simpan dlm plastic tu.. tapi kalau dh banyak nak manage pun susah gak. 

Sebelum ni sya hanya simpan Spellbinders dlm plastic dia je.. terasa mcm organized jek (perasaan saya jek waktu itu) tapi bila dh asyik buat kad, pastu nak memilih die mana yg sesuai, payah plak rasa.. nak nak kalau die tu asyik melekat kat double sided tape yg sudah ada dlm plastic, nak tarik pun payah.. renyah sikit keje tu.

Untuk Papertrey die, saya simpan dlm CD catalog box. Beli kat Jusco 2 set hanya RM5 (ada promotion ms tu). Senang juga, tapi lama2 bila die bertambah dan nak cepat terasa payah plak.
 
Jadi, selepas melihat cara otai-otai card maker di luar negara simpan dies dorg, maka saya decided nak buat buku jelah. Sebenarnya banyak cara lain yg boleh dipakai.. contohnya beli box, simpan dlm tu atau buat pocket dlm buku simpan dlm pocket pun boleh gak. Tapi selepas saya tried buat buku utk Spellbinders Nestabilities dulu (boleh tgk sini) saya rasa sangat selesa.. nak cari die pun senang, nak ambik & simpan pun senang.. saya ni malas kit. 

Oleh itu, saya pun merajinkan diri utk buat buku utk dies Spellbinders Shapebilities, MFT & CLD saya..

Tapi hari ni saya hanya nak share MFT & CLD je dulu sebab Spellbinders Shapebilities xsiap deco lagi.

 Disebabkan pattern paper ni dh meriah, saya hanya tambah Stickles Glitter Glue sahaja utk nampak shining (dlm gambar ni xberapa nmpk, saya pun lupa nak snap dekat2). Kemudian saya hanya guna image 'Ala Mode, colored gan Copic Marker dan tampal.

Terasa sayang nak buang paper yang datang sekali gan die. Sebab saya suka color dia Pink & Black. Jadi, saya rasa saya patut buat reminder untuk diri sendiri dengan meletakkan cara menggunakan die di muka surat pertama. Nampakkan di muka kedua tu sy hanya tampal magnetic tape dan lekatkan die. Saya akan letakkan nama die nanti supaya saya tahu setiap nama die saya.

CLD book, dengan menggunakan dies CLD jugak.

Kalau U all ada cara lain utk simpan die atau ada sebarang pertanyaan atau sebagainya boleh comment disini yer.

0 comments:

Post a Comment